Ik ben een creatieve en zelfbewuste bruggenbouwer met een passie voor veranderprocessen en onderwijsvernieuwing in het bijzonder. Voordat ik mijn onderneming begon heb ik 22 jaar ervaring opgedaan in bewonersparticipatie en ruim 18 jaar gewerkt als consulent leefbaarheid en adviseur opbouwwerk.
Dit 'mensenwerk' heeft mij er toe gebracht mij te richten op de menskant van veranderland. Tijdens mijn veranderwerk binnen het onderwijs zag ik de ‘verdwaalde’ student, de groep die zich niet gezien of gehoord voelt, de jongens en meiden die net even anders leren dan we tot op heden gewend waren en de gedemotiveerde groep die wars is van geprogrammeerd onderwijs en liever zelf invulling geeft aan zijn of haar eigen leertraject. Studenten zijn toe aan een andere manier van leren!
Bij de zoektocht naar andere manieren van leren en de inbedding daarvan in bestaande systemen ondersteun en begeleid ik samen met studenten onderwijsinstellingen en hun docententeams. Mijn motto hierbij is 'Als de leerling niet kan leren zoals het wordt onderwezen, moet de onderwijzer leren hoe hij leert'.
Staat uw organisatie aan de vooravond van een verandering? Dan is het goed om te weten hoe het is gesteld met de veranderbereidheid van uw medewerkers; Als u het roer 180 graden omgooit, hoeveel medewerkers vallen er dan overboord? Gedijt uw creatieve, flexibele personeel bij verandering of is men gehecht aan harmonie, bescherming en veiligheid? Klik op onderstaande knop, en we kijken samen hoe scherp u kunt sturen.
BETROKKENHEID
Betrokken mensen denken en doen mee.
WEERSTAND
Weerstand is niets meer dan gefrustreerde betrokkenheid.
WARMTE
Energie en enthousiasme zijn brandstoffen voor elk proces.
LEREN
Regelmatige reflectie en het vermogen tot observeren maakt de wens te verbeteren tot een gewoonte.
Ik ben gespecialiseerd in het schakelen tussen systeem- en leefwereld en onder meer actief in onderwijsvernieuwing, overheidsparticipatie en kantelende organisaties.
Ik werk onder meer samen met collega onderwijsvernieuwers, Brin en Negotica.